Friday, May 21, 2010

TUDUNG SEMATA-MATA FESYEN ZAMAN SEKARANG INI???

Isu ni memang isu hangat dan sensitif..Baru2 ni aku baru baca di blog En.Ben tanya pasal wanita bertudung tetapi memakai baju ketat dan jarang..Pagi tadi pun aku ada dengar di Hot FmLink ada satu pemanggil ni dia terjumpa seorang wanita bertudung tetapi memakai baju dan seluar yang menampakkan lurah di belakang..Pemanggil tersebut bukan jumpa sekali tetapi berkali2..
Persoalannya disini adakah tudung semata-mata fesyen zaman sekarang ini??Korang fikirlah sendiri..Aku tak kata aku baik tapi tak delah pakai baju atau seluar yang menampakkan lurah..Mengamuk Zamri kalau dia tengok..Kalau aku pakai baju kurung tapi tak pakai kain dalam pun dia dah bising apatah lagi nak pakai yang menampakkan lurah..
Apa yang aku tahu memang tudung sekarang macam-macam fesyen..Aku pun mengikut trend fesyen bertudung..Apa yang baru semua aku dah try..hehe~Cuma pandai2lah kita menjaga kehormatan dan maruah kita sebagai wanita..
Ini fesyen Datuk Siti pakai..pakai apa2pun dia masih nampak cantik..
Fesyen tudung Yuna..Bila aku pakai selendang je..semua cakap aku cam Yuna..perasanlah kejap..

Fesyen tudung Irma @ lebih dikenali tudung ekin..fesyen ni pun aku pakai gak..



2 comments:

Syeeda Sobbihi said...

hai! nice entry here. so, pd pendapat sy, tk salah klu nk berfesyen tudung selagi tujuan asal nk bertudung iaitu menutup aurat tak diabaikan. :-)

ainpolkadot said...

bertudung mengikut syariat islam yg sempurna adalah bkn sekadar menutup seluruh kepala, tetapi menutup bahagian leher dan dada..

bermakna kalau bertudung, tapi menampakkan rambut, menampakkan leher, menampakkan dada.. itu adalah salah di sisi islam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...