Monday, June 21, 2010

Suami boroi tanda bahagia..

Aku kemas fail lama2 so aku terjumpa artikel pasal boroi ni..so,aku nak share dengan korang semua..artikel yang sangat menarik untuk dibaca..hehe~

Isu ini telah didebatkan berkurun lamanya.. Lelaki akan bertambah berat
badan setelah berumah tangga adalah suatu perkara biasa dan ianya pasti
berlaku. Lelaki bujang lebih cenderung hidup aktif, kurang makan dan kurang
waktu rehat. Ke sana dan ke mari bersama teman-teman dan setiap masa
dipenuhi aktiviti. Malah waktu dan pola pemakanan mereka juga tidak
menentu. Lebih-lebih lagi lelaki yang hidup berjauhan dari keluarga.

Oleh itu hampir kesemua lelaki bujang berperut leper dan berat badan mereka
sekitar 48-60 kilogram. Namun setelah seseorang lelaki itu mendirikan rumah
tangga, dari tahun ke setahun berat badan mereka akan bertambah. Ini adalah
kerana mereka sudah tidak lagi hidup aktif. Lebih banyak masa dihabiskan
bersama anak dan isteri di rumah. Jadual makan yang teratur, tambah apabila
mendapat isteri yang pandai dan gemar memasak. Hampir semua lelaki
berkahwin dengan tujuan untuk 'makan di rumah?.
Lelaki akan merasa selesa setelah berkahwin kerana ada isteri yang akan menyediakan makanan dan mudah bagi mereka untuk makan. Berbanding wanita. Wanita yang hidup bujang masih
tetap memasak.. Jadi mereka akan terus memasak setelah berumah tangga malah
menurut kajian wanita akan lebih minat memasak setelah berumah tangga.
Mereka didapati akan mula gemar mengumpul resepi dan menonton rancangan
masakan.
Mereka akan mula tertarik dengan aksesori dapur seperti set kuali,
periuk dan alatan-alatan memasak walaupun pada zaman bujang mereka tidak
bergitu.
Apabila dapat menyediakan satu hidangan untuk suami dan melihat
suami memakannya, isteri akan merasa cukup puas. Itu Hakikat!

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang
dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat
mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka.
Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut.
Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain 'b
oroi?. Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang
bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di
mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma
bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda
mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab
dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke
atas tempoh perkahwinan.

Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir
89% kes penceraian berlaku kepada suami yang 'slim dan masih tampan.
Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19%
kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang...namun itulah hakikatnya.
Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut
kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih
mementingkan hidup berumah tangga.

Persepsi lelaki dan wanita cukup berbeza. 97% suami mula jemu atau
mengelak untuk mengadakan aktiviti seks bersama isteri mereka apabila
wanita itu mula gemuk, semakin tidak terurus, kurang perhatian kepada
suami, melebihkan anak-anak dan apabila si siteri tidak lagi menitik
beratkan penampilan. 97% kes penceraian datangnya dari masalah isteri yang
sebegini. Jadi awas dengan penampilan anda.

Namun sebaliknya pula bagi
isteri. Isteri tidak memandang ke arah rupa paras suaminya setelah
berkahwin. Cukup sekadar menyisir rambut dengan kemas dan berpakaian kemas,
isteri akan terus setia menyayangi suaminya meskipun si suami semakin b
ulat atau perutnya semakin membuncit dan ada di antara mereka yang
mempunyai perut yang seolah-olah mahu meletup. Selalunya suami akan terus
mengimpikan isteri yang cantik dan menarik sepanjang usia perkahwinannya
tetapi isteri hanya sekadar mengimpikan suami yang bertanggung jawab dan
penyayang dan paras rupa suami seperti boroi, botak dan bau badan bukan
lagi ukuran buat mereka sepanjang tempoh perkahwinan.

Nampak sekali dunia
ini tidak adil, namun itulah hakikat yang harus diterima sejak azali lagi.
Oleh itu pada zaman dahulu kala hampir 77% wanita yang berkahwin memakai
susuk untuk memastikan suami mereka akan terus setia dan tidak berkahwin
lain. Lihat sahaja potongan pinggang mereka yang digelar pinggang kerengga,
buah dada yang munggil dipadankan dengan kebaya ketat, punggung yang padat
dan bersanggul tinggi, bagi mereka itulah kekuatan seorang perempuan.

Dari sudut lain pula mengatakan lelaki memang akan mudah buncit selepas
berumah tangga atas faktor hubungan seks. Air 'zat' isteri yang mengalir
masuk melalui zakar semasa proses hubungan kelamin akan membuatkan
perubahan hormon dalaman dan sekali gus akan mudah membuatkan mereka
buncit. Semua lelaki tidak dapat lari dari permasalahan ini..

Faktor ini
juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan
besar berbanding lelaki bujang. Namun jika aktiviti seks tidak dilakukan
dalam waktu tempoh yang lama buat seseorang lelaki yang pernah berkahwin,
perut mereka akan kembali kendur manakala zakar pula akan mula mengecut
malah kulit zakar akan mengering. Ini banyak berlaku kepada lelaki yang
telah bercerai, mereka yang telah lama menduda ataupun mereka yang sudah
lama tidak melakukan hubungan seks bersama pasangan.

Berlainan dengan wanita. Wanita yang sudah berkahwin dikatakan akan
mempunyai kulit yang lebih lembut dan punya mood yang lebih baik. Kulit
isteri yang lebih lembut dikatakan berlaku hasil daripada pancutan sperma
suami yang mengandungi banyak protein dan khasiat yang terhasil dari pundi
couper lelaki. Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar
boleh mendatangkan zuriat ianya juga akan bersatu dengan darah dan segala
kebaikan air mani suami akan diserap kedalam tubuh isteri. Oleh itu wanita
yang telah berumah tangga dan kerap menerima pancutan sperma suami
cenderung mempunyai kulit yang lebih gebu dan lembab.

Dalam Islam juga
tempoh edah itu diberi kerana air mani bekas suami masih berada dalam tubuh
isteri untuk diserap dalam tempoh beberapa minggu selepas hubungan kelamin
yang terakhir sebelum penceraian berlaku. Ini untuk memastikan tidak
berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus berkahwin lain dan terus
melakukan hubungan seks dengan lelaki lain sebaik sahaja bercerai... Ada juga
pendapat bahawa kebaikan air mani itu juga dapat dilihat pada rambut isteri
yang semakin hitam dan berkilat. Campuran sperma suami di dalam tubuh
isteri juga akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang akan membuat wanita
lebih ceria dan gembira. Berbanding wanita bujang atau yang menjanda,
mereka dikatakan lebih mudah marah, kurang mood dan selalu tertekan.

Kembali kepada persoalan anda, jadi kesimpulannya, suami yang berperut
buncit tanda mereka bahagia hidup berumah tangga adalah benar, seperti yang
telah anda baca pada artikel berkenaan. Tetapi awasi suami anda, walau pun
mereka berberut buncit tetapi pastikan mereka kekal sihat. Anda sebagai
isteri berperanan besar untuk memastikan menu yang dimasak buat suami dan
anak-anak adalah menu yang sihat. Kurangkan minyak, gula dan garam. Amalkan
pemakanan sihat sekeluarga.



P/S : maknanya Zamri bahagialah..hehe~

6 comments:

diriku said...

xsmart klu boroi..he2 =]

fndrocka said...

kuat makan dan jarang bersenam tak semestinya bahagia iye dak? ramai yg tak berbadan bulan..tu tak bermaksud dorg tak bahagia...kan kan.huuuuu

Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

AziE said...

Alhamdulillah

AISHA SAAD said...

i like orang boroi!
cute-miut gi tuhh. hehehe~

Anwar Osman @ Computer Technicians said...

saya belum boroi. tp bahagia je.. hehe

fafa_tein said...

banyak info dapat,,thnz..
ptut ler ayah kue borai,,hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...