Thursday, July 1, 2010

Yahoo Diasaskan Oleh Pelajar


Korang tahu tak siapa pengasas yahoo??Pengasas yahoo ialah dua orang pelajar kolej..Namanya David Filo dan Jerry Yang..Mesti kaya budak dua orang ni kan..Al-maklumlah yahoo dah digunakan secara meluas oleh seluruh dunia.Pandai betul diorang ni..Sebenarnya aku pun baru tahu.Aku baca artikel ni dalam Estidotmy Edisi ke-100.Banyak fakta kat dalam buku ni tau..

Ok.Sambung cerita yahoo tadi..Pada peringkat awal pembangunan yahoo pengguna internet hanya menggunakan yahoo sebagai platform enjin pencarian laman web..Tetapi setelah sekian lama yahoo makin berkembang menjadi portal yang menawarkan pelbagai perkhidmatan sebagai emel,game,video,shoping,berita semasa dan sebagainyalah..

Dan lebih menarik lagi, yahoo kini telah dikunjungi oleh lebih 345 juta pengunjung setiap bulan..Memang kaya..Kalaulah blog aku pengunjung sebanyak macam tu..kaya aku..haha~berangan lebih..Itu aje..Kalo aku rajin aku share ngan korang fakta yang menarik lagi..

6 comments:

AnWaRnAiM said...

huiyo...hbat btoi depa...hu3

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

perh..betol ke ni? nak g ngorat dorang lah...hahahaha...gurau jek..sye bbukan mata duitan..tapi kan...dorang ni hebat kan? xde ke orang melayu yang boleh jadik sehebat dorang ?

djambu puadovich said...

org melayu kalo nak hebat kene berenti tgk AF, mentor, audition, OIAM, jangan lupa lirik, sure heboh dsb...baru la boleh hebat~

;)

Siti Hajar Masri said...

Anwarnaim: memang hebat..
cikaidacomei: boleh aje nk ngorat diorang..hehe~melayu boleh je janji kena usaha..
djambu puadovich: boleh tgk tapi jangan masuk..haha~

Zulfahmi Abidin said...

fuyoo...fb pon pelajar jgk yg buat bnde alah tuh...wooo.dorg nie msti gile kaye kn.....

E.d.Y said...

biasala...banyak laman web skrg hasil dari pelajar..dieorg buat final year project..then dicomercialkan..macam fb

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...