Wednesday, August 11, 2010

Sahur Jangan Tak Sahur

Pagi ni tengok semua orang muka mengantuk je termasuklah aku sekali..Maklumlah hari ni first puasa macam tulah..Lama-lama nanti baru ok..Korang sahur tak hari ni??Aku mestilah sahur..Aku ni ada masalah gastrik makanya wajib bersahur..Aku rasa hari ni semua orang bersahur..Semangat puasalah katakan..Korang tahukan makan sahur ni sunat..Time bulan ramadhan nilah peluang kita nak banyakkan pahala..Makanlah sahur walaupun sedikit..

Rasulullah s.a.w bersabda :

Bermaksud:"Makan sahur itu berkat,oleh kerana itu jangan kamu tinggalkan, walau hanya sekadar meneguk seteguk air, kerana Allah merahmati orang-orang makan sahur dan malaikat mendoakannya"

So, tunggu apa lagi rebutlah peluang ni untuk mendapatkan pahala..Jangan sahur sekarang plak..Esok pagi ye..hehe~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...