Tuesday, December 14, 2010

Fadzilah Kamsah - Selami Jiwa

Aku tiap-tiap hari Isnin pukul 7.30 memang akan hadap tv nak tengok rancangan bersama Dato' Dr Hj Fadzilah Kamsah iaitu Selami Jiwa..Aku suka tengok sebab aku rasa Fadzilah Kamsah the best motivator in Malaysia..Bagi aku ye..Orang lain tak tahu..

Semalam tajuk yang dibincangkan pasal pemakaian tudung..Fesyen atau ikut syariah islam..Tajuk sebenonya bukanlah begitu tapi ayatnya aku tak ingat..hehe~

Sebenarnya nak cerita pasal jemputan dia..Sangat menyentuh hati aku yang keras macam batu ni..Diorang jemput Catriona Ross..Catriona Ross bercerita memang aku pun terharulah..Dari bila dia pakai tudung..Macam mana dia dapat hidayah tu..Dia cerita pun macam nak nangis..

Memang cantiklah dia pakai tudung..Gambar credit to Google..

Ayat dia yang paling aku suka ialah bila dia kata kalau ada peminat yang tak suka dia pakai tudung tidak akan menjadi kudis pada dia..Memang tabahlah Catriona ni..Maknanya memang bersungguh2lah dia pakai tudung..Alhamdulillah..

Tapi selepas tu aku pun mula muhasabah diri aku..Untuk menjadi muslimah yang lebih sejati selepas ini..InsyaAllah..

9 cakap hajar comel:

MOH KEMBARA said...

Salam, semoga yg baik ni berterusan dan juga pada diri kita ada penghijrahan ke arah yg lebih baik!

Heidi Shafiq said...

alhamdulillah.. :)

dayah SnoW Heuka said...

wahh alhmdllh dia da pakai tudung... :D

ozzy said...

salam...

Alhamdulillah...apa yg dia lakukan itu antara dia dgn Allah.

eiysya zasya's said...

oh..tak sempat nak tengok semalam.. tapi, alhamdulillah perubahan yang baik..

Lelaki Ini said...

alhmdulilah!

Siti Hajar Masri said...

Mohkembara:
Betul tu..penghijrahan kearah lebih baik..

Heidi Syafiq:
tq..

Dayah Snoe Heuka:
Alhamdulillah sangat..

Ozzy:
betul..Itu antara dia ngan Allah..

Eiysya Zasya's:
Rugi tak tengok..Terharu dengar dia meluahkan perasaan..

Lelaki Ini:
Tq...

Anem arnamee said...

Catt memang sangat besh :)
Dia sngt baik dri dlu lagi :P

dan,bila pkaitdung,dia sgt cntik:)

nana said...

hye hajar =)
ala terlepas episod yg ni.tgk iklan die menangis.. betul2 ikhlas die nak bertudung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...