Thursday, December 9, 2010

Kahwin Awal Hidup Tak Enjoy.Betul ke?

Ingat orang kahwin semua menderita ke? Ingat kahwin ni satu penyeksaan ke? Aku enjoy hidup berkahwin..Aku dapat jumpa orang yang aku sayang..Boleh peluk diorang..Boleh cium diorang..Jalan2 bersama..Melancong bersama2..Buat apa-apa aktiviti bersama2..Tak de orang nak marah..Tak de nak sembunyi2..Mak abah aku pun dah tak heran..

Aku pernah dipulaukan kerana berkahwin awal oleh kawan-kawan aku.Kawan baik yang aku sangka baik adalah dalang segala yang dibuat pada aku..Dia cerita macam-macam..Dah tentulah segalanya burukkan..Tapi kau lupa Allah itu maha mendengar..Dia tahu apa yang benar dan yang tidak benar..Orang lain boleh buka mata dan lihat sendiri..Aku bahagia sekarang..Kau?

Nak kata aku tak boleh keluar dengan kawan-kawan..Tak juga..Zamri bagi je..Cuma kawan-kawan je tak nak keluar dengan aku..

Aku dah lebih enjoy waktu aku remaja dan aku pun bukannya jenis kaki enjoy..Bila dah kahwin baru aku rasa enjoy yang sebenar-benarnya..Dapat pergi tempat yang tak dapat aku pergi waktu remaja dulu sebab mak abah tak bagi..Sekarang aku boleh pergi kemana-mana sahaja tanpa risaukan pandangan orang..Aku dah kahwin ok.

Sebenarnya senang ceritalahkan orang yang kata enjoy dulu, kahwin muda tak enjoy..Cakap jelah kau tak ada duit nak kahwin atau tak jumpa calon atau tak ada orang nak kau..

Kan senang.

7 comments:

Kamsiah said...

salam
dikalangan kawan2...akak yg paling awal kawen-umur 20 th,masa tu hubby umur 25 th..
yg penting,perkahwinan mematangkan kami...dan dia berusaha utk menjadi yg lbh baik dari hari ke hari...
dan part paling best..anak sulung,anak kedua..disangka adik hehe..

sHi Ma said...

sy nk kawin awal.. tp tak ada yg nk kawin ngn saya.. hehehe.. enjoy je tak tu blkg kira.. huhuuhu

Eliyana said...

awal atau lewat terpulang pd jodoh kan? tapi mmg betul, kalau dah kahwin terasa lebih bahagia...

~~nUyUL~~ said...

wah!~ni yg tetibe rase nak kawen cepat ni..hehe~

ijatnuar87 said...

heheheh..enjoy dlm perkahwinan tu ats kiter msing2 kan...kiter yg tntukan...tp mmg lagi enjoy kawin awl,blh g maner2 xperlu risau...

Ila said...

wlaupun saya tak adalah kawen awal tp klau kawen awal tu yg kiter rase terbaik utk kita dan dah bersedia,siapa boleh halang kan....hehehe

fiq said...

nk kawin jugak tp mak x bg kawin lg.. =(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...