Friday, December 31, 2010

Makam Mahsuri, Langkawi

Hari ni cerita pasal Makam Mahsuri pula..Makam Mahsuri pun wajib pergi bila pergi Langkawi ye..Tak lengkap rasanya kalau tak pergi sini..Kawan aku cakap kat sini pun minyak gamat murah je dia jual..Dah kata murah memang aku borong minyak gamat..Semua ko borong ye..Mesti bukan selalu datang sini..

Pemandangan yang cantik bila sampai sini..
Main entrance Makam Mahsuri..Nak beli tiket pun kat sini..Tiket kat sini tak mahal sangat..Bawah RM10..Sebenarnya aku tak tahu pun harga tiket..Yelah bukan aku bayar..Semua Zamri yang bayar..

Ye..Selamat Datang Ke Kota Mahsuri..

Sementara tunggu mereka2 beli tiket apalagi bergambar sat..

Anak dara tu kan memang aku geram..Bila suruh ambil gambar tak nak tapi sibuk nak lalu lalang bila kita ambil gambar..Saja nak buat aku hangin..

Bergambar diatas pentas dengan orang main gamelan..Diorang baru lepas buat persembahan..Aku tak sempat tengok dah abis..Kejap je..

Inilah makam mahsurinya..

Bila dah sampai sini tak sah kalau tak buat gambar dalam pinggan..RM10 je..Kat sini je aku suruh buat 5 pinggan untuk kitorang..Kenal tak siapa kat dalam gambar tu..Dia ke tunang Rebecca?Aku tak tahu..Tak amik tahu sangat pasal artis..

Diorang ni pun ada jugak..Semua gambar artis dia letak kat display..Kitorang apalagi amiklah gambar diorang..Macam realkan..

Sementara tunggu gambar kami siap..Posing sat..

Makcik sebelah tu sibuk je aku nak amik gambar dia sibuk duduk situ walaupun anak dia dah cakap ada orang nak amik gambar..Jenis tak faham bahasa..Aku kalo nampak orang nak bergambar mesti aku ketepi..

Ok..Dah siap..Makcik belakang nak juga masuk dalam blog ni ye..

Borong jangan tak borong minyak gamat ye..Macam2 minyak gamat aku beli..Bedak sejuk gamat pun aku beli..

Ada lagi cerita di Langkawi..Tunggu...

4 cakap hajar comel:

hazeleyed lady said...

To sis Hajar with love
...i.ve been to Langkawi...but not yet tu makam mahsuri...

Happy New Year

MrsAyie said...

bestnya cuti2... belum sampai lagi ke Makam Mahsuri

Kancilbiru said...

amboi syoknya cuti2 malaysia...lama tak pegi langkawi...best!

ahsfantasy24 said...

huhuhu..
lame da xp lngkwi..
yg last pown 5thun dulu..
adeh rndu cklat murah.. ^^,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...