Thursday, December 16, 2010

SEMALU - Rawatan Untuk Wanita Lepas Bersalin

Ramai tak tahukan khasiat semalu ni..Aku ada beli majalah wanita..Dia cerita pasal semalu nilah..Aku dah tahu lama semalu ni rawatan untuk wanita lepas bersalin sebab memang mak aku guna semalu ni untuk kecutkan, kuatkan dan bersihkan faraj..Memang terbaiklah semalu ni..Cepat kecut ko..Yang bersalin normallah ye..Seminggu je dah baik..Aku cakap berdasarkan pengalaman aku ye..

Nilah semalu ye..Kalo ada yang tak kenal..Aku pantang nampak semalu mesti nak sentuh biar daun dia kemuncup..

Cara dia senang je..Korang ambil pokok semalu dengan akar-akar dia sekali..Bersihkan dulu..Jangan kotor2 dengan tanah tu korang masukkan dalam periuk ye..Lepas tu masukkan dalam periuk yang dah isi dengan air, masukkan sedikit buah manjakani, garam kasar dan asam keping..Lepas tu rebuslah sampai asam keping kembang..Lepas tu ambillah airnya gunakan untuk basuh..Itu je..Senangkan..

Pada siapa yang akan pantang tu bolehlah cuba cara ni..Jimat dan senang..Selamat mencuba..

10 comments:

Afendi Othman said...

nice sharing sis...hehe

Siti Hajar Masri said...

afendi Othman:
hehe~

~~su manje~~~ said...

Thanks puan sudi singggah blog saya..
ape pun salam kenal dari saya selaku blogger baru dalam dunia blogging nie..
terima kasig sekali lagi dari saya su manje...

Solihin Zubir said...

uhuii.. menarik petua ni.. boleh ajar kat bini nanti.. baru syok! haha..

tigrismalaya said...

eh..tak tau pulak..bagus jugak info nie..
kalo dah ader pengalaman sendiri org laen bole aplikasikan..

shelliey said...

bole akak bgtau adik akak..dia nk bsalin da..

kakyon@kakrose said...

kak pun guna kaedah ni..memang berkesan..

mzhany said...

owhh br tahu. tengkiu for da info yer..

Noreen said...

bgus info nie nk copy yea kak=)))

Hazarine said...

betul, kalau ada lika kat badan, boleh guna semalu buat ubat. kalau ada chagu kat kaki boleh guna semalu juga. Tapi jangan salah ambil semalu, semalu yang tumbuh besar dan menjalar-jalar panjang yang kitaorang kampung panggil duri german tu tak tau la khasiatnya. Satu lagi saudara semalu, tapi dia tak ada duri dan tak malupun. semalu ni saudara petai dan asam jawa. tak percaya cuba rasa daunnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...