Wednesday, December 1, 2010

Suami Curang.Salah Suami Atau Isteri?

Semalam, aku berbual dengan kawan aku. Lelaki. Dah kahwin.

Ok. Dia bercerita pasal isteri dia yang selalu memberi alasan penat bila dia inginkan bersama isteri dia (korang faham2 jelah ye..aku malu nak tulis)..Disini bukan aku nak mengaibkan sesiapa tetapi aku ingin berkongsi masalah yang boleh dijadikan pengajaran buat kita especially orang yang dah berkahwin macam aku..

Kawan aku siap cakap kalaulah berterusan macam ni nak je dia makan luar..Mula-mula memang aku marah..Tapi kawan aku cakap apa guna ada bini tapi tak boleh nak bersama dia lebih baik tak ada bini..

Senang cerita mengikut kefahaman aku ada bini tapi tak boleh nak lempiaskan nafsu..Macam manakan?

So, semenjak semalam aku mula terfikir kalau suami curang kita tak boleh salahkan sebelah pihak je..Kita tak tahu apa masalah suami yang curang..Mungkin dia perlukan perhatian dari isteri tapi si isteri buat tak tahu sahaja apa yang diperlukan suami..

Tapi bagi pendapat aku pula sebagai suami isteri jika hadapi masalah macam ni perlulah dibawa bincang..Namanya pun suami isteri so patut share apa sahaja masalah yang korang hadapi..Tak bolehlah ko pendam then ko buat keputusan sendiri macam kawan aku terus nak makan kat luar..

Betul tak?

7 comments:

Queen F said...

salah dua2.. :D

ada mokhtar said...

urmm.. kena buat podamn untk ms depan ni =)

Siti Hajar Masri said...

Queen F:
ye..betul..kita harus muhasabah diri kita apa yang tak betul pada diri kita sampai suami @ isteri curang..

oktant said...

Salam. Sy pun rasa macam tu. Kedua-dua pihak perlu berbincang. Suami boleh tanya apa punca sebenar si isteri selalu beri alasan penat.

Mgkn sbb dia tak tlg isteri bt kerja rumah ataupun masalah2 lain yg berkaitan.

Hajar said...

ada mokhtar:
harus..hehe~

Hajar said...

oktant:
betul..saya pun rasa itu cara terbaik..isteri penat bekerja lagi,balik rumah nak masak & kemas lagi..penat tau..

Zaidah said...

sesama salah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...