Friday, January 21, 2011

Cemburu Biarlah Kearah Kebaikan

Hari ni hari Jumaat walaupun aku rasa macam hari Isnin..Sebab semalam cutikan..Aku sebenarnya malas nak cerita benda-benda yang remeh temeh ni tapi sebab kau dah kacau aku dan demi nak menyedarkan kau..Aku terpaksa cerita juga..

Aku tahu kau cemburukan aku sebab tu kau sibuk cerita pasal aku pada orang..Kalau cerita yang baik-baik tak pe..Semua yang kau cerita pasal aku memburukkan aku..Kau nak semua orang yang suka pada aku jadi tak suka sebab tu kau cerita pasal keburukan akukan..Kau nak orang suka kau pulak..Tapi orang akan suka kau ke dengan cara macam tu?

Aku pun tak lari dari cemburu dekat orang lain..Aku cemburu dengan orang yang berpangkat, yang kaya, gaji besar dari aku..Tapi aku tak adalah sampai nak jatuhkan orang tu..Cara aku ialah aku berusaha kearah itu..Nak jadi yang berpangkat, nak kaya dan nak gaji besar macam diorang..Kira aku punya ni cemburu kearah positif..Kalau kau nak jadi macam aku usahalah wei guna cara yang elok..Jangan nak burukkan dan jatuhkan aku..Faham?

Aku tahu kau baca blog ni sebab tu aku cerita kat sini..Apapun busuk-busuk hati kau secara tak langsung kau dah membantu menaikkan trafik blog aku..Terima kasih kerana naikkan trafik blog aku..

Nasihat aku kita boleh nak cemburu dengan kejayaan orang lain tetapi biarlah secara positif..Usaha untuk jadi macam orang yang berjaya..Kau pergi sana sini bawak mulut kau tak dapat apa pun..Dosalah kau dapat..Satu perkara je aku nak cakap dengan kau..

"See u in akhirat"

13 comments:

. i . n . a . z . said...

betul la Hajar. I pun rasa harini macam hari Isnin. Boleh plak pakai seluar pegi keje. biasa friday pakai baju kurung. sampai baca ur blog baru teringat hari Jumaat

Siti Hajar Masri said...

i.n.a.z:
hehe~smlah sy mati2 ingat hari isnin..

Solihin Zubir said...

cemburu sampai nak jatuhkan orang lain tu mmg biadap...
nak pulak yg jenis main bomoh...
tak boleh tgok org senang.. PHd..

Siti Hajar Masri said...

solihin:
tau x pe..buat spoil mood aku je..susah org ada phd ni..

Kaseh said...

betol2...tak bek busuk ati ngan org kan..

Srikandi Yka said...

btul tu xbek kan busuk2 hati ni..
xpe2 bykkan bsabar yek Hajar!

nora said...

ko patut berbangga sbb ko best,

sbb tu smpai ada yg terlebih nak amik tau siap cemburu buta lagi tu

Cempakamelati said...

Cemburu yang positif adalah yang terbaik. Biarla dia yang cemburu dengan memburuk-buruk kan hajar tu..wat tak tau jer...orang yang mengenali kita tau menilai diri kita camner..dan juga tau menilai sikap buruk dia tu..wan donno jer la.

ijatnuar87 said...

hehehhe...bersabar la...bior la si luncai terjun dengan labunya...maner tau labu tu bocor ker,tenggelam la dalam lautan nafsu,hahaha...

sma umur ker kiter?biar btol????

Hajar said...

kaseh:
tau x pe..

Srikandi Yka:
tgh sabarlah ni..kalo x sabar dh lama ku bom itu orang..haha~

nora:
best ke?agaknyalah smpai ada yang jealouskan..

cempakamelati:
saya tengah wat bodoh je ni..

ijatnuar:
ye..sabar itukan separuh iman..ye dok..

betullah..ko tahun 87kan..

ijatnuar87 said...

btol2...yup,1987...la,sma umur jek ker?24,dah ader anak 2...ambe,24,ader anak kunci jek,huhuhu

Siti Hajar Masri said...

ijatnuar87:
haha~aku kahwin muda..lelaki x pe dah tua pun laku lagi..kumpul harta dulu ye..

ijatnuar87 said...

aiyark...btol ker?kawin umur braper dulu?anak umur braper dah tu?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...