Tuesday, January 18, 2011

Isu Poligami

Isu poligami ni memang jadi isu hangat bagi yang lelaki..Hangit bagi wanita macam aku..Kalau cerita pasal poligami bukan main suka lagi yang lelaki tu ye..

Semalam kat office, officemate aku yang lelaki bukan main rancak bercerita pasal poligami..Gelak terbahak2 lagi..Siap cakap ngan aku, kalau aku bagi laki aku kahwin lagi satu aku akan dapat payung emas..Aku terus jawab "Aku dapat payung emas yang lelaki masuk neraka sebab tak adil"..

Dalam dunia ni mana ada manusia yang adil..Betul tak?Lagi satu yang aku cakap sampai diorang semua terdiam..

Cuba korang bayangkan bini korang tidur dan main satu katil dengan lelaki lain?Apa perasaan korang?Rasa macam nak bunuh orang tukan..Macam tulah perasaan kami sebagai wanita bila kami dimadukan..

Bila aku cerita kat Zamri, dia memang ada keinginan nak kahwin lagi satu tapi dia kata nak jaga Siti Hajar sorang ni pun dia dah pening kepala apatah lagi nak tambah lagi satu..Hampeh betul laki aku..

So, apa pendapat korang?

21 comments:

CahayaCintaIlahi said...

huhu tu la naseb bek la wanita ni ada yang memahami hati wanita yang laen dan naseb baek jge la wanita tidak diberi kawen lebih daripada sorang lelaki unless kalo da cerai la hehe .. adeh macam2..ekh.. ;)

Siti Hajar Masri said...

CahayaCintaIlahi:
nasib baik perempuan ni x boleh kahwin lebih dari satu..Kalo tak mesti banyak kes bunuh..haha~

relevan said...

Ah ah..tak nak payung emas ke?.. hehe! kome kalu boleh nak kawen sampei 4 tapi tidak mampu..hehe!

Siti Hajar Masri said...

relevan:
Nak je payung emas..tau x pe..kalo x mampu sorang jelah ye..

tigrismalaya said...

sy pon xrela berkongsi...

Siti Hajar Masri said...

tigrismalaya:
semua perempuan x nk bermadukan..

Cempakamelati said...

Perempuan yang sanggup benarkan suami dia kawin satu lagi sebab nak payung emas tu wanita mata duitan...tu pendapat saya la....apa la ada ngan payung tu..kalau kat dunia boleh la gadai ke jual ke..he! he!..sapa setuju ngan saya angkat kaki...he he

cerita ceriti.... said...

salam perkenalan. Bg saya tak de siape yg nak dimadukan. Mase blm kawin ckp ler psl keadilan lps kawin hampeh.....

ijatnuar87 said...

heheheh...payung emas?nak bagi barang kemas kat isteri pom tak mampu,kalu dua2 mintak barang kemas,tak ker mampus nanti,hahahah

Hajar said...

cempakamelati:
saya dah angkat kaki..hehe~setuju sgt..kalo dpt skrg boleh gak jual..makcik kayo..

cerita ceriti:
tau x pe..sp yg sanggup dimadukan..

ijatnuar87:
tau pun ko ye..susah tau nak jaga 2 isteri..1 isteri pun x larat nak jaga..

AziE said...

Sebok suami nak bagi payung emas kat isteri.Konon baik la tu. Kebanyakan suami tak pulak sedar yang dia pulak dapat puntung kayu.

abgreds said...

Salam Hajar..
Untung la dapat encik suami yang memahami cam abg Zam tu..kira selamat le awak tuh... :)

Mr. TN_SkY said...

Payung emas tuu :p heheh..jika tidak mampu berlaku adil..usah bermimpi kan poligami =_=..adil pada diri sendri dulu..salah meletakkan sesuatu pada tempatnya sudah dianggap zalim :-)

Hajar said...

azie:
puntung kayu ye kak..1st time dgr ni..

abgreds:
tau x pe..selamat saya..hehe~

Mr.TN_SkY:
betul tu..setuju sgt..

Sham said...

salam kenal...

penah wat entry pasal isu ni...isteri bertambah sayang...hee...

i folow u...

fiq said...

hee... mesti la x sanggup jgk dimadukan =)

Hajar said...

sham:
salam kenal juga..hehe~
baguslah isteri bertambah sayang..
tq follow nanti saya follow awak..

fiq:
memg x sanggupkan..

~anna ~ said...

mmg tak rela...
biarlah tak dapat payung emas pong... ehehehe....

huh.. kalu tanya org lelaki mmg dia nak hajar oiii.... cuma mcm awk ckp tu la.. bleh adil ker? n tak sanggup nak byg mcm awk ckp tu.. ngeh..ngeh,,,,
bab hp baru awak dpt tu .. best woooo.... sbb saya pun pernah dapat... sayang kan kalu org tersayang bagi ape2 kat kita.. appreciate sesangat :D

Siti Hajar Masri said...

anna:
sp relakan..x nklah payung emas kalo hati sakit je..

sgt2 terharu tau kalo ada org tersayang bg something..x kisahlah brg apa pun..

anyway, tq sgt sudi singgah dan komen blog saya..

Solihin Zubir said...

haha.. untung ko sebab abg zamri nak jaga kau pon mengah menyebabkan beliau takut utk psg lagi 1.. heheh..

Lover said...

Bagi saya,,wanita zaman sekarang xboleh nak trima poligami sbb kita kaum hawa nampak lebih byk penyalahgunaan dalam poligami sperti: nikah lari, xambil hati isteri sblm nk nikah laen, layan perempuan lain belakang isteri. Emm..pada pandangan sayalah,,sebenarnya lelaki yg tahu betapa beratnya beban berpoligami dan bila dia tahu jaga pandangan dan pergaulan xterfikir pun nak kahwin lain..Saya pernah tanya tunang sya,dia nak kahwin lain x? Dia kata dia xnak sbb dia xperlu. Lagipun dalam setiap masalah, poligami bukan satu2nya solusi dia. Lama2 saya perhatikan perangai tunang saya tu, rupa2nya dia ada 1 perangai yg sgt sye senangi iaitu: dia takkan pandang perempuan lain lebih dari 2kali jika tiada keperluan. Mgkn sebab tu dia xterasa dia nak poligami, sebab dalam hidup dia saya sorg je dia layan..
So conclusionnya,,lelaki yg tahu jaga batas kurg risiko utk poligami~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...