Tuesday, January 4, 2011

Kaki Bodek

Perlu ke jadi kaki bodek untuk naik pangkat dan naik gaji?

Kalau aku jadi bos satu hari nanti orang yang aku tak suka ialah kaki bodek..Sebab aku bukan kaki bodek..Aku suka bos menilai aku dari segi kerja dan bukannya aku bodek dia..

Terlalu ramai kaki bodek yang naik pangkat..Itu menunjukkan bos suka orang bodek dia..Itu berlaku dimana-mana company..Aku tak kisah naik pangkat atau tak janji bayar gaji aku on time..Janji aku ada kerja..Ye dok..Janganlah terlalu fikir sangat benda remeh macam tu..

Dan lagi satu kalau tak dapat naik pangkat atau tak naik gaji janganlah menangis berhari-hari dan mulalah buat hal..Emo semacam..Itu namanya tak matang dan tak profesional..Bagi aku kalau tak naik pangkat atau tak naik gaji kita harus muhasabah diri kita..Kenapa dan kenapa??..Jangan pula salahkan bos pula dan mungkin bukan rezeki kita lagi..Redhalah dengan apa yang kita ada..Mungkin juga kerja yang kita lakukan tidak memuaskan hati bos kita..Dan mungkin juga disiplin kita tak ok..Kejap-kejap MC..Kejap-kejap EL..Macam mana tu?Bak kata Nabil Raja Lawak "Lu Fikirlah Sendiri"..

P/S: Tumpang gembira kawan-kawan naik pangkat..

13 comments:

MUNNYRA AZMIE said...

anti bodek.. tapi bodek mak ngan ayah suka la..kih3.. tapi kalau enviroment kerja.. bab bodek nie mmg aktiviti yang tak sihat... kesian pada mereka yang kerja bertungkus lumus berbanding mereka yang less work more to bodek2 -__-

~anna ~ said...

totally agreed......
naik pangkat atau gaji biarlah dgn usaha sendiri kan....

Syafiq Rosli said...

tak perlu..tak suka orang mcm ni..

Solihin Zubir said...

haha.. mmg nyampah giler kalau jenis yg merengek2, menggedik2 bodek bos tu..
rasa nk lempang tgok.. haha..

iwan_dextrous said...

actually kte x perlu bodek..tpi yg kte perlu adlah ambik ati..means biar lah kte nie elok mata memandang..huhu

Dextrous cyber life

Siti Hajar Masri said...

Munnayra Azmie:
betul tu..setuju sangat..memang kesian org yg buat keje bertungkus lumus..
saya pun selalu bodek laki..itu x pekan..hehe~

Siti Hajar Masri said...

~anna~:
betul2..dgn usaha sendiri kita lebih bangga berbanding guna cara salah..

syafiq rosli:
tak perlukan..saya pun tak suka..

Siti Hajar Masri said...

solihin zubir:
akhirnya ko kembali juga..blog ni rindu dgn komen ko..hehe~

ko nak lempang aku rasa nak bom je org cam tu..haha~

tigrismalaya said...

nak bodek tapi tak pandai..
geram jugak ngan kaki bodek sebab bos very the sayang sama dia...cis..

caliph shuriken said...

lg cpat lingkup klau satu company tu ramai skuad bodek, huh...

Siti Hajar Masri said...

tigrismalaya:
kita bukan jenis org kaki bodek..tu yg x pndai..x pe org macam tu x lamalah..

caliph shuriken:
tau x pe..

ijatnuar87 said...

masalah bodek ni mmg xleh nak buat aper dah...dah jadi kebiasaan bagi kebnyakan orang...malahan kekadang dah menjadi tabiat,dan mengajar orang lain plak tu...

Fakhri Norman said...

salam..
Kaki bodek..??
mane2 pun ade, bukan di tempat kerja je, kat skolah, universiti pun ade gak, mmg wujud org mcm ni, so nk xnk mmg kene hdpi..
acctly mmg tak suke kaki bodek ni, hipokrit je lebih... blkg ckp lain depan ckp lain.. alih2 dia yg dpt bonusnye.. aci ke gtu?
lantak lah org cmtu, kalu dia bdiri atas hasil mcm tu mmg tak kekal lme tu.. ade la yg silap nnti tu...

by the way.. follow ur blog.. nice blog..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...