Tuesday, January 11, 2011

Kanak-kanak 3 Tahun Mati Didera

Malam tadi aku tengok berita tentang kanak-kanak mati didera..Memang terasa sebak..Mana aku tak sebak punca budak tu mati kerana 73 kesan penderaan diseluruh tubuhnya..Organ dalaman budak tu pun rosak dan berdarah..Mereka yang tak berperikemanusiaan je sanggup buat macam tu..

Pagi ni aku baca kat utusan pula..Ada pula gambar kanak-kanak ni lagilah aku sedih sebab bila aku tengok gambar dia aku tahu yang dia sangat menderita..Lagi pulak dia sebaya anak dara aku yang no.2 tu..Mana aku tak sedih..

Mak kandung dia pengsan 3 kali..Kalau aku pun tak tahulah keadaan aku macam mana..Gambar kat atas aku ambil kat Utusan Online..

Kalau korang nak baca berita penuh dia bolehlah kesini..Katanya yang dera budak ni mak tiri dia..Sampai hati dia..

Hajar: Al-fatihah untuk adik Nordiana Qistina..

16 comments:

annyss said...

emo btol kalo bace sai dera bdk ni..
pe x de akal ke org yg dera 2... pe yg dyorg pk erk??
adeh.. emo2...

Siti Hajar Masri said...

annyss:
emokan..tak tahulah diorang fikir apa..memg kejam..

zubect said...

mnusia zaman skrg daa tak pandai nak guna akal dan hati bila buat something
moga2 roh bersemadi ngan tenang

ijatnuar87 said...

manusia ni memang dah nak giler ker aper...budak2 yang xtau aper2 tu boleh didera...memang sangat marah kalu baca berita camnih...nak je rase dera tukang dera tu,bagi dier tau betapa sakitnyer didera...

nora said...

Ya Allah semoga dijauhkan lah perangai panas baran mcm tu~amin~

kategori sakit jiwa, hilang akal dh mak tiri budak tu

penaberkala said...

ya allah, kesian budak2 yg tak berdosa
memang tak berperikemanusiaan si pelaku
harap2 akan dpt balasan setimpal

mzhany said...

tu la sedey baca brita nih...

Siti Hajar Masri said...

zubect:
satu je dik x de iman..sbb tu dia sanggup buat mcm tu..

ijatnuar87:
aku rasa elok hukuman dia mcm tu..ko dera balas dera..baru dia tahu rasanya..

nora:
amin..moga2 kita dijauhkan perangai macam tu..
memg sakit jiwa mak tirinya tu..

penaberkala:
memg kesian..biar Allah yang membalas segala yang dilakukannya..

Muhammad Burn said...

slm. xtau nak ckp pe dah. kesian sangat.

Cik Aien said...

Allahuakbar! ape nk jadi ni..

Solihin Zubir said...

kojaq btoii...
hhhhmm.. AL-FATIHAH...

Siti Hajar Masri said...

mzhany:
sgt sedih..:(

Siti Hajar Masri said...

muhamad burn:
xpe..sy fhm..

cik aien:
tak tahu nak jadi apa..:(

solihin:
tau x pe..

inaku79 said...

apa punya manusia la, sanggup dia buat budak tu sampai mati! apa nk jadi la kes2 dera ni dari dulu smpai skrg tak habis2.

ijatnuar87 said...

tau xper...bunuh balas bunuh,hukum hudud...

Siti Hajar Masri said...

inaku79:
manusia yg tak de iman je sanggup buat mcm tu..bilalah isu ni nak habiskan..

ijatnuar87:
setuju sgt tp siapalah kita nak memberi hukuman pd mereka..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...