Friday, January 14, 2011

Pesakit Jantung Orang Muda Semakin Meningkat

Aku baca utusan online pagi ni..Aku tertarik dengan tajuk 'Pesakit Jantung Muda Meningkat'..Aku kategori muda lagilahkan..Baru nak masuk 24 tahun..Penyakit jantung bukan lagi penyakit pakcik makcik lagi ataupun penyakit ni akan menyerang orang-orang kaya sahaja..Buang persepsi yang tu ye..Nasihat pada diri sendiri juga..hehe~

Sekarang ni banyak kes sakit jantung yang menyerang orang muda..Contohnya yang kita boleh tengok baru-baru ni kematian pelakon Mohd Faisal Yusup yang dipercayai diserang sakit jantung..


Setelah baca petikan ni para-para lelaki sekalian take note ye..Jagalah kesihatan anda ye..Artikel ni aku nak Zamri baca gak..Walaupun dia dah berhenti merokok..Benda lain pulak kena jaga..Kita yang muda-muda ni kenalah jaga kesihatan..Jangan ingat muda tak ada penyakit..

Kalau ada mengalami sakit dada cepat-cepatlah pergi buat pemeriksaan ye..

8 comments:

tengku asmadi said...

Cegah sebelum terlambat kena ada kesedaran pasal kesihatan ni ..jangan terkena baru nak terfikir kan ~

noraim said...

muda² pon ada yg kena. yg penting kena tau jaga kesihatan kan kak?

Siti Hajar Masri said...

tengku asmadi:
betul tu..dr skrg kita kena jaga..

noraim:
betul tu..memg kena tahu jaga kesihatan..sng je..amalkan makanan yg sihat dan rajin senam..

nora said...

bab nk jaga makan tu yg payah tu, aishhh

Cik Aien said...

rokok pun effect pade jntung kan>

CikLilyPutih said...

takut jugak nie.. manalah tau kan

Siti Hajar Masri said...

nora:
x susah nora..jgn kerap mkn berminyak dan berlemak..kalo blh seminggu sekali je mkn berlemak dan berminyak..bykkan mkn buah je..kurus pun kurus..hehe~

cik aien:
aah..sbb tu byk kpd lelaki..

cikLilyPutih:
betul tu..bahaya skrg ni..mcm2 penyakit..

Solihin Zubir said...

aku salu sakit hati je..
harap2 xdela sakit jantung.. huhu.. risau..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...