Wednesday, February 16, 2011

Aniaya Orang Yang Lebih Tua

Assalamualaikum semua..

Kita lupakan sekejap cerita Kuantan, Pahang yang tak abis-abis tu..Aku nak share satu cerita yang boleh membuatkan aku sedih..Ada orang sanggup aniaya orang yang lebih tua dari kita..Sampai hati ye buat macam tu..Dimana rasa kesian korang tu ye?Orang tua tu pun bukan orang sembarangan..Orang yang ada kaitan dengan korang..

Korang rasa hidup korang berkat ke buat macam tu?

Aku cerita kat sini bukanlah minta simpati tetapi aku nak korang yang aniaya orang yang lebih tua tu muhasabahlah diri tu..Kalau korang buat macam tu kat abah atau mak aku sampai bila-bila pun aku tak akan maafkan korang..Ini contoh ye..

Tak kesian ke orang tu dahlah miskin dari dulu baru nak senang sikit sekarang ni korang tipu duit dia sikit demi sedikit..Kalau dah tak ada duit sangat janganlah buat macam tu..Doa orang teraniaya ni termakbul tau untuk pengetahuan koranglah..

Siapa makan cili confirm dia akan rasa pedas..So, kepada yang tidak berkenaan sila abaikan entry ni..:)

12 comments:

. i . n . a . z . said...

oh. i tak berkenaan. boleh la abaikan.. kan!!! (tetiba nak nyampuk)

GreenAppleKu.com said...

Follower no.847, salam kenal..dah follow blog saya?

noraim said...

xbaik aniaya org tua. kalo kena dkt family sy, mmg xkan maafkan org tuh!

zubect said...

sabar kak,Allah nampak apa yg dorg buat

Solihin Zubir said...

katt akhirat nnt diorg tau la langit tinggi ke rendah..

Ila said...

biasalah tu..ade org hidup mcm nak menongkat dunia selamanya...huhuh

Siti Hajar Masri said...

inaz:
abaikan ye..:)

Siti Hajar Masri said...

Greenappleku.com:
tq follow saya..nnti sy jengah balik ye..

Siti Hajar Masri said...

noraim:
x baikkan..:)

Siti Hajar Masri said...

zubect:
betul tu dik..:)

Siti Hajar Masri said...

solihin:
tau x pe..:)

Siti Hajar Masri said...

Ila:
pelikkan org mcm ni..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...