Wednesday, February 23, 2011

Memang Benar Cinta Itu Buta...!!!

Aku selalu kutuk orang yang berkahwin dengan orang tua bukan orang yang lebih tua..Tapi aku lupa cinta itu buta..Membuatkan aku tiba2 nak cerita pasal ni sebabnya orang yang berkahwin dengan orang tua tu add aku di facebook..Aku terima tapi bila aku tengok gambar dia dengan suami dia yang tua tu aku macam tak boleh terima pulak..

Aku sering tanya dengan diri aku macam mana dia nak hidup dengan orang tua tu..Aku tengok dia bahagia je..Mungkin pemikiran aku dah disogok dengan mitos bila berkahwin dengan orang tua ni teruk..Jangan salahkan aku ye..Dari kecil aku dah disogok dengan mak aku ye..Jangan nyanyi waktu tengah masak nanti kahwin dengan orang tua..Waktu tu aku membayangkan moyang aku yang dah tua tu..Siapa nakkan?

Tapi sekarang persepsi aku dah berubah..Kadang-kadang kita lupa yang hidup kita ni sudah ditentukan oleh Allah..Segala yang berlaku mesti ada hikmah disebaliknya..Sekarang aku boleh cakap dengan orang dah itu jodoh dia..Lagipun dia pun sayang dengan lelaki tu..Maknanya CINTA ITU MEMANG BUTA..:)

5 comments:

nur aisya humaira said...

assalam kak..
can't imagine....huhu
sme laa kak, sye pn camtu.. sempit betul sye pk,kte tak thu ALLAH buat yg terbaik utk semua org kan..??tua ke, muda ke sume ALLAH tentukan...Tapi hati ni..aisshhh...:)

Ila said...

Ya,cinta itu buta...cuma jgn buta hati dahlah

relevan said...

Cinta itu sememangnya buta..tak kenal tua atau muda dan paras rupa..kalu sudah jodoh tidak kemana ..

AziE said...

Cinta tu boleh ke termasuk dalam golongan sukukata OKU? hehehe....

Solihin Zubir said...

cinta memerlukan kejujuran dan keikhlasan..
terima psgn seadanya.. insyaAllah bahagia dunia akhirat.. =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...