Wednesday, March 23, 2011

Hari Kedua Tanpa Botol Susu

Assalamualaikum semua..

Sepatutnya entry ni diupdate malam tadi..Tapi tak dapat sebab yang sama juga..Kesihatan aku tidak mengizinkan..Asal aku sakit je malam..Asal malam je aku sakit..Itu namanya sakit malas & nak tidur..haha~

Semalam aku ambil anak dara kat Taska tanya juga pada cikgu dia macam mana perkembangan dia tanpa botol susu..Cikgu kata si adik mintak dengan cikgu jangan buat susu untuk dia..Dia siap cakap yang adik dah besar & nak sekolah so tak payah buatkan susu..Macam dialog aku cakap dengan dia je..Aku terkejut dia boleh cakap macam tu..Untuk siapa yang baru baca Hajar punya blog ni adik baru nak masuk 4 tahun..

Aku ajar dia tanpa pampers pun senang..Nak ajar tak minum susu pun senang..Alhamdulillah senang kerja aku..Kakak yang susah sikit..Pagi tadi dia menangis nak minum susu pakai botol..Minah cengeng macam tulah..Zamri buat gak..Aku malas nak layan sebab kakak nak masuk 5 tahun dah..

Nak ajar anak semua kena ada kesabaranlah..Kadang2 ada benda yang buat kita marah tapi istighfar banyak-banyak..Dugaan tu..Lagi-lagi kita penat kerja balik nak kena masak & kemas rumah lagi..Sabar jelah..Itu baru dua ye..Mak aku jaga 9 orang anak tak kecoh pun macam aku..;p

2 comments:

Ila said...

gitulah kan..jadi mak ni kena byk sabar...tahniah adik...

JunAina said...

jadi ibu macam tulah. kadang2 stress...tetapi anak2lah penawar duka, penawar lara.

kalau bab botol ni k.aina tak kisah sangat, biarkan aje sampai dia orang tak nak sendiri...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...