Thursday, March 31, 2011

Pemandu Wanita Memandu Secara Berbahaya?

Assalamualaikum semua...

Isu ni diperkatakan dimana-mana sahaja..Di blog-blog, di forum-forum, di ofis, di rumah, di kedai dan sebagainya..Aku tak marah pasal isu ni..Mungkin diorang ada buat research..Mungkin benar apa yang diperkatakan..Tapi aku nak cerita kat sini pasal pemanduan yang berbahaya..

Semalam,

Aku drive kereta di highway plus menghala ke Putrajaya..

Ada satu kereta ni memandu secara bahaya..Tanpa signal main masuk line orang walaupun memang kereta tu tak boleh masuk sebab kereta semua tengah laju..Dan mengejutkan pemandunya adalah LELAKI.

Ada juga satu kereta ni suka himpit-himpit kereta depan iaitu kereta depan tu akulah..Walhal waktu tu semua kereta memang tengah slow sebab ada lori nak masuk..Kereta ni nampak macam kelam kabut..Aku rasa nak beraklah kot..Dan lagi sekali mengejutkan pemandunya adalah LELAKI.

Dekat dengan tol..Satu kereta ni dari arah kanan dan nak menghampiri tol dia boleh kekiri tanpa signal dan pemanduan agak laju..Tidak mempedulikan kereta yang ada..Kami terpaksa brek mengejut.Rupanya dia mahu ke tol tunai..Dan lagi-lagi sekali pemandunya adalah LELAKI.

Semalam juga ketika aku berada dalam kereta nak pergi makan, kereta kami dikejutkan dengan hon yang sangat kuat..Aku rasa jantung aku nak jatuh waktu tu..Sebabnya Zamri main keluar tanpa tengok kanan dulu..Kan dah kena hon..Zamri adalah LELAKI..

Maknanya?Sekarang baru aku nak persoalkan. Adakah pemandu wanita sahaja yang memandu secara berbahaya?Lelaki bukan ke?

11 comments:

maza said...

kalau asyik nak tunding jari, dan salahkan org aje, tak ke mana2 pun.. hahahhaa

yg ego tetap akan mempertahankan egonya... pantang ditegur!

tapi, kalau sama2 berubah utk kebaikan apa salahnya.. ya idak? hahahaha

opss.. maza melantun-lantun lagi gitew.. heheheh

Mommy Fara said...

heheheheh...sape lebih ego? cube kite pk...

Solihin Zubir said...

baru aku tau yg Zamri tu sbnrnya LELAKI.. haha.. ;-p

hhmm... dua2 salah sbnarnya..
masing2 ada pro dan kontra..

Liza @ Adzriel AB said...

itu yg tak suka bila depa nak salahkan jantina. padahal memandu melulu ni ikut individu juga. kalau letak statistik kemalangan baru tau agaknya.

AziE said...

Ego 'mereka' sama la dengan perbuatan

Arpiiz said...

haha, tak tau lah nak kata apa sebab saya bawak motor..^^

noornazuha said...

ada betulnyee..tapi x semua kan..skang neh..pompuan bwk mcm lelaki jehhh

Siti Hajar Masri said...

maza:
entahlah..msg2 egokan..

Siti Hajar Masri said...

mommy fara:
yg x mengaku salahlah..:)

Siti Hajar Masri said...

solihin:
bengong kau..

bergantung pada sikap sebenarnya..tul tak?

Siti Hajar Masri said...

liza:
itu pasalnya..sm2 je sebenarnya..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...