Friday, March 4, 2011

Pengaruh Cerita Seram @ Hantu

Assalamualaikum semua..

Aku bawa anak dara aku 2 orang tu waktu melawat nenek saudara aku yang meninggal tu..Takkan aku nak tinggalkan diorangkan..Malam plak tu..Sebenarnya tak elok bawak..Orang2 tualah yang cakap..Aku ni mak moden..Ok je..

Bila dikafankan aku tak tengok..Sebab aku ni penakut tapi sebelum tu aku adalah tengokkan..Kebetulan aku duduk kat dapur waktu dikafankan..Anak dara tu tengok..Aku tak perasan..Rupanya dia ikut emak aku..Korang nak tahu tak dia cakap apa?

"Mama, kenapa hantu tu ada kat sini..siap kena balut lagi..Hantukan selalu bergerak2.."

Aku terkejutlah dia cakap macam tu..Aku tak fikir lain dah..Mesti dia terpengaruh tengok cerita2 seram atau hantu kat tv..Aku tak adalah marah sangat sebabnya itu kira pengalaman pertama dia nampak situasi macam ni..Dalam family aku tak pernah alami lagi..

Lepas tu aku kena explainlah kat anak dara tu..Tapi dia bukan faham betul..Dia tetap nak cakap hantu gak..Pening kepala aku..

Kalau korang perasanlah tv @ astro sekarang ni asyik nak pasang cerita hantu je..Tak eloklah untuk tumbesaran budak-budak..Kesan yang paling nampak diorang jadi penakut tau..Berimaginasi macam2..Aku rasa tv-tv @ astro kena alertlah benda ni..Memanjang cerita hantu dipasang..

Bukan budak je takut mak budak pun takut..;p

8 comments:

SoLy SoLicious said...

saya x boleh tgk citer hantu..kalu tengok teringat2..hee

Ila said...

sebut pasal citer hantu,menyampah betul aku tgk citer penanggal malam tadi kat astro...tah ape2 ntah...tp tgk gk...hehehe

Arpiiz said...

saya suke tengok citer hantu..
tapi tak suke mimpi hantu..hehehe

KAMIHIDUP said...

pengaruh media pada kanak2 mmg sangat cepat. :)

ctpayong said...

tu la pasalnya. dulu sket masa dulu..sekat semua cerita hantu. sekarang macam hantu tu terlepas semua.

mmg cerita hantu sesaja. ada juga kekadang tu kak ct yg dah tua ni pun terkejut takut. ni kan pulak budak2 kecik.

kerajaan...pls look into this matter.

Solihin Zubir said...

haha.. adoiii... dengaq cam lawak.. tp bahaya sbb dh mempengaruhi minda budak2.. haish!

maza said...

dia org buat bisness.. dan berdasarkan hukum pesaran bebas iaitu mengikut zaman permintaan dan penawaran.. kalau masyarakat tak minta dan tak ada minat tentulah tv2, astro dan juga wayang2 tak keluarkan cerita seram tersebut..

apa2 hal pun maza ucapkan tahniah kerana cik hajar berjaya mengasuh anak2 utk menghadai realiti ttg kematian..

pendedahan yg baik... dan biasalah anak2 perlu diasuh dan diberikan pengertian....

sekadar berkongsi pendapat aje..
minta maaf kalau ianya kurang bermanfaat... hehehehe

akhir kalam, jangan layan sangat otak maza yg lantun-lantun itew.. hehehe

nur said...

kuat betul pengaruh kan...
JOM KE: ALL IN ONE

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...