Monday, April 4, 2011

Gara-Gara Durian

Assalamualaikum semua..

Hari Sabtu Zamri beli durian..Sekarang tengah musim area Pahang kot..Sebab orang jual tu cakap dari Pahang..Zamri memang hantu durian..Dan kakak menjejaki perangai Zamri suka makan durian..

Nak jadikan cerita lepas beli tu aku cakap kalau nak makan durian kena makan nasi dulu..Semua orang kata ok..Tiba-tiba tengah makan kakak mengadu sakit perut..Aku cakap kalau sakit perut pergilah berak..Dia kata bukan nak berak..Aku yang tengah makan ni gelabahlah..Takut dia sakit perut kena angin ke apa..Cepat-cepat bubuh minyak angin..


Lepas makan Zamri nak bukaklah durian..Tiba-tiba kakak cakap dia ok..Aku cakap cepatnya sihat..Rupanya dia tipu je semata-mata nak makan durian tak nak makan nasi..Sabar jelah..Itulah kerenah orang yang hantu durian..Bila aku fikir-fikir balik kelakar pun ada..

Aku dah tua-tua ni tak berapa nak makanlah durian ni..Tak gemar sangat..Tapi untuk orang yang hantu durian ni sanggup buat apa sahaja sampai permainkan aku..Aku siap gelabah lagi..

Moral of the story : Kalau dah hantu durian tu nak buat macam manakan..;p

13 comments:

Kancilbiru said...

woh sedap tu durian..huhuhu

Arpiiz said...

hihihi, saya ialah hantu durian....
takot tak..hehhe

KAMIHIDUP said...

KAMI hantu durian kak, heee. :)

AziE said...

sedapnya

sahromnasrudin said...

kami pun nak heheheee

bunga said...

sekarang musim durian kot...sbb ramai ckp pasal durian..nak makan gak..

shahrul said...

sedap wooo kalau dpat telan durian banyak2~ :p

yusri said...

singgah sini hajar..Sedapnya durian kamoo..

Mommy Fara said...

sedapnye! nak gak durian!


oh, tadi ade kakak nie bwk serawa durian...mak oi!

relevan said...

Hantu dusun durian..

ifnirsweet said...

besh nye...tapi sy kurang derian.huhu

awEEN said...

hadoi..jenjalan blog sane sini sume org cite pasal durian..bile nak balik kg ni!!! nk mkn doghoyan jugak!!!! ^^

apik pehe said...

mak aih durian kuningnyer..da melelh air liur da ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...