Monday, April 11, 2011

Muhasabah Diri..

Assalamualaikum semua..

Kalau kita naik kereta, pandanglah orang yang naik motor..

Kalau kita naik motor, pandanglah orang yang naik basikal..

Kalau kita naik basikal, pandanglah orang yang jalan kaki..

Kalau kita jalan kaki, pandanglah orang yang tak boleh jalan langsung..

Renung-renungkan & selamat beramal..;p

P/S: Sesungguhnya aku bersyukur dengan apa yang aku ada..Janganlah sesekali kita riak dengan apa yang kita ada..

8 comments:

zubect said...

btol tu akak,kita kena hargai apa diberi oleh kita sebab itu semua anugerah

Mommy Fara said...

saya sgt suke entri ini. penuh rasa rendah diri. tiba-tiba nak menangis...kita susah tapi masih ada yg susah dari kita...

maza said...

yeap betul tu...

kalau terus merungut mana nak tau erti syukur.. kan? huhuhu

sudah ada vios mau BMW lah fulaks.. huhuhu

relevan said...

Saya selalu naik lori..suka tengok orang jalan kaki..

Solihin Zubir said...

kalau kita tak ada kaki, pandanglah org mati.. sbbkita akan mati jugak.. heheh..

Ila said...

ya,ada masa muhasabah lah diri

Siti Nurhayati Dollah said...

InsyaAllah, semoga terus bersyukur dan tak lupa diri

KAMIHIDUP said...

betul to kak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...