Thursday, May 5, 2011

Pembakar Semangat Untuk Belajar

Assalamualaikum semua..

Setiap orang dalam dunia ni bila melakukan sesuatu mesti ada tujuannyakan..Macam tu jugalah ngan aku..Aku belajar pun ada tujuannya..Senang cerita pembakar semangat akulah..

Kawan aku yang belajar full time selalu cakap aku ni bersemangat berbanding dia..Aku cakap dengan dia pembakar semangat aku adalah duit..Kerana duit aku bersemangat nak belajar..Mesti korang fikir aku ni mata duitan..Bukanlah..Aku belajar guna duit sendiri sebab tu aku lebih menghargai..Tak macam student full time yang mengharapkan duit biasiswa, pinjaman atau duit mak abah diorang..Sebab tu diorang kurang menghargai sikit..Bukan tak menghargai langsung ye..


Bukan senang nak cari duit ni tau..Yang belum kerja tu hargailah duit..Jangan enjoy sangat..Selain guna duit sendiri, aku bersemangat nak belajar sebab nak ubah family aku..Aku tak nak family aku dipandang rendah lagi kerana kami miskin harta..Aku ingat lagi susah senang abah aku cari duit nak bagi kami makan dan sekolah..

Aku malas cerita panjang-panjang..Karang aku nangis plak..Tapi yang penting bila aku fikir bab duit memang aku jadi semangat nak buat kerja dan belajar..Dalam dunia ni kalau tak ada duit susah sangatkan..Semua duit..So, sesiapa yang tak ada semangat nak belajar tu bolehlah ikut tips aku ni..Konfem semangat lepas ni..;p

P/S: Jom join race ni boleh menang ipad2, blackberry bold atau ipod touch..Bestkan..!!!

6 comments:

KAMIHIDUP said...

sekarang duit memang penting, sambung belajar boleh naik pangkat, dapat gaji lebih sikit. :)

Arpiiz said...

kita mempunyai matlamat yang sama lah kak..^^

relevan said...

Banyaknye duit ..

Liza @ Adzriel AB said...

tak de duit, apa anak2 nak makan. memang penting.

Ombak Timur said...

Hanya manusia yg gila harta/pangkat/gelaran akan memandang rendah kepada org yg tidak berharta/berpangkat/bergelar. Kemuliaan sebenar di sisiNya adalah dlm taqwa kepadaNya. Sifat ArRahmanNya memberikan nikmat hartabenda di dunia kpd sesiapa shj yg berusaha, tetapi sifat ArRahimNya memberikan nikmat & kemuliaan di dunia & akhirat kpd mereka yg beriman & taat kpdNya shj.

momochan said...

lepas ni momo nak tampal gambar duit kat depan meja study.baru semangat :) hee~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...