Wednesday, July 6, 2011

Bila Puasa

Assalamualaikum semua..

Hari ni aku puasa..Puasa ganti..Sebelum korang bebel kat aku ye aku tahu dah lambat nak ganti tapi nak buat macam mana aku suka buat last2 minute..Tak semua benda ye..Setelah sekian lama baru aku nak start puasa balik..Sangat-sangat susahlah..Macam-macam dugaan..Aku ingat nak masuk kelas ngaji tadi tapi kepala aku sakit sangat..Mungkin angin dah naik kepala..Tu yang asyik nak naik hangin jer..Aku tidur jap..;p

Tapikan korang bila puasa nikan macam-macam benda aku fikir nak makan bila buka nanti..Semua benda kalau boleh aku nak makan..Aku rasa dari pagi aku tengok resepi jer..Mungkin nafsu makan sudah menguasai aku..haha~Mana taknya kalau aku tak puasa aku asyik makan jer..

Aku senaraikan benda yang aku nak makan dan minum bila buka puasa nanti..


Aku nak minum air teh bunga..Tapikan korang kalau bukan bulan puasa susah nak cari air nikan..Tak kira aku nak jugak..Beli dalam tin sudah..;p


Aku nak makan roti john gak..Kalo bulan puasa benda ni wajib ada..Mana ada orang jual bukan bulan puasa ye dok..


Nasi ayam aku nak makan gak..Dah lama tak makan nasi ayam..Makan kat chicken rice pun ok gak ni..Memang bikin aku terliur..


Last sekali untuk pencuci mulut aku teringin nak makan onde-onde ataupun buah melaka..Dah lama tak makan..Sedapnya kalau dapat makan..

Malam ni kami nak tengok transformers kat Summit USJ..Mungkin aku akan buka puasa kat sana..Apa ada kat sana ye?Adakah yang aku inginkan diatas ada kat sana?...;p

Sumber gambar oleh encik google..

11 cakap hajar comel:

ctpayong said...

adoi...tengok gambar kamu tu pun boleh buat kakCT lapar.

mzhany said...

hany pun tengah puasa jugak nih.huhuhhu mencabar betol la hai.....

Ila said...

bila puasa semua benda nak makan kan....heheeh

Mommy Fara said...

buah melaka tu sempoi!

Solihin Zubir said...

haha.. amboi.. blum masuk posa dh senarai mcm2.. hehe.. adeyh..
jgn lupa.. ganti posa bg abeh dlu.. :D

Siti Hajar Masri said...

ctpayong:
kita pun..;p

Siti Hajar Masri said...

mzhany:
mcm2 dugaankan..

Siti Hajar Masri said...

Ila:
ikut nafsu lapar mcm tulah..;p

Siti Hajar Masri said...

mommy fara:
buah melaka tu buat ku terliur sgt..

Siti Hajar Masri said...

solihin:
baik ustaz..;p

hafiz malek said...

bagi ilham kat aku niee..
haha
nyam nyam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...