Thursday, July 28, 2011

Dugaan

Assalamualaikum semua..

Sekian lama aku tak hapdet blog..Bukan malas ke hape tapi korang tahu jelah minggu ni hidup aku penuh dengan aktiviti..Bila banyak sangat aktiviti badan aku pun terkejut mulalah penyakit pun datang..

Penyakit yang datang kali ni aku rasa paling teruk dalam hidup aku..Malam semalam aku diserang gastrik yang teruk sampai aku terguling2..Tak pernah rasa macam ni..Double sakit plak bila aku kena cirit birit dan muntah2..Lebih 20 kali aku ulang alik ke toilet..

Satu malam aku tak boleh tidur..Pepagi aku suruh Zamri bawak aku pergi klinik..Doktor kata pakej penyakit aku kena ni..Doktor kata punca aku kena gastrik sebab aku ada ambil ubat yang kacau perut aku..Ye memang betul aku makan ponstan pagi kelmarin sebab sakit kepala sangat..Doktor kata untuk orang yang ada gastrik ni tak boleh simply makan ubat..Kena minta nasihat doktor..

Manalah aku tahu..Taubat aku..Lepas ni aku tak akan simply2 makan ubat..Sakit kau kena gastrik..Baring kanan tak kena baring kiri tak kena..Seumur hidup aku inilah paling teruk aku kena..

Pasal cirit birit ngan muntah tu doktor cakap aku kena keracunan makanan..Tak pasti makanan mana yang buat aku keracunan..Samada makanan kat training atau makan kat cafe ofis aku tu..Entahlah..

Inilah ubat yang aku kena telan..Banyakkan..Bila kaunter ubat bagi aku pun terkejut..Mana taknya double penyakit aku kena..

Bila sakit ni barulah nak muhasabah diri..Banyak dosa agaknya..Allah nak kurangkan dosa aku ngan bagi penyakit..Aku redha..;p

3 comments:

relevan said...

Uiks..kasihan kau..!

AziE said...

InsyaAllah, banyak dosa kecil mendapat pengampunNya

Ila said...

takpelah,penyakit tu pengubat segala dosa kecil...jaga diri bebaik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...