Thursday, July 14, 2011

Semangat Raya!



Assalamualaikum semua..

Aku tahu terlalu awal untuk bercerita pasal raya..Puasa pun belum lagi..Puasa ganti pun ada hutang satu hari lagi..InsyaAllah minggu ni habislah..Lepas tu aku nak pulun makan banyak2 sebelum nak puasa..;p


Untuk pengetahuan korang aku dah siap pun persiapan nak raya..Aku tak suka bab preparation nak raya buat last minute..Baju raya semua awal-awal dah tempah..Hujung bulan ni siap..Baju anak dara tu aku beli siap jer..Shopping sikit2..Janji tema sama..Baju aku jer kena tempah bagai..Kasut jer tak boleh beli sekarang..Kalo beli sekarang gerenti aku dah pakai..Kasut anak dara tak bolehlah beli sekarangkan..Karang tak muat plak..


Langsir pun aku dah tempah..Langsir aku dah 2 tahun tak tukar so tahun ni wajib tukar..Aku kalau boleh sebelum puasa semua barang dah ada..Senang kepala hotak aku..Tak payah fikir-fikir lagi..Duit raya plak mula-mula puasa aku nak tukar..


Kalau pasal perabot segala tak adalah tiap tahun nak tukarkan..Kitorang bukan anak jutawan pun..So, korang punya preparation raya dah buat ke belum?



6 comments:

Ila said...

aku belum lagi...laki aku suka buat last minute..huhuhuh...

Siti Hajar Masri said...

Ila:
biasalah tu..kalo ikut laki memg suka buat last minute..

Aina said...

eeh samalah.akak pun beli sikit2 sbelum puasa.sbb nnt dekat2 nak raya msti nak pakai duit lebih kan:)

KAMIHIDUP said...

buat awal senang tak serbutkan kak, tapi ada juga memang jenis suka buat hujung-hujung. :)

Siti Hajar Masri said...

aina:
betul tu kak..nk raya nnti nk jln semua..

Siti Hajar Masri said...

kamihidup:
ye..setuju 500%..;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...