Tuesday, August 23, 2011

Berbuka Puasa Di JM Briyani, Subang Jaya


Assalamualaikum semua..

Akhirnya ada juga orang nak belanja aku berbuka puasa makan nasi briyani..Sangat best..Kakak Zamri yang belanja..Bila Zamri tanya nak menu apa dah tentulah aku pilih lauk kambing..Bila orang belanja ni apa jadahnya makan ayam atau daging..Mesti pilih yang jarang2 kita makan..Confem ada orang takut nak belanja akulah tu..haha~

Kitorang sampai sini dalam pukul 7.00..Jalan jem sangat sebab ada kereta terbalik kat area USJ..Bila sampai makanan semua dah terhidang..Buat aku terliur jer..Sambil tunggu waktu berbuka puasa aku pun ambillah gambar..

Macam-macam ada..Lauk ayam,daging,kambing semua ada..

Untuk anak dara kami order ayam tapi kakak tak nak..Dia nak kambing..Nasib baik aku order kambing..Aku share dengan kakaklah..

Air bandung soda ni lagi mahal dari makanan yang ada kat sini..

Bila kakak ipar aku nak bayar dia terkejut gak dengan harga air bandung soda ni..Kami order 3 jag..Cer korang teka berapa harga 3 jag ni??

RM120.00 jerrrrr..

Walaupun bukan aku yang bayar tapi aku rasa memang mahal kau..Makanan tu aku fahamlah..Nasi briyanikan..Plak tu sedap tapi harga airnya tak patut2..

Nasi briyani kat sini memang sedap..Puas hati kalau makan..Aku bulan puasa ni nasi makan sikit jer tapi untuk nasi briyani ni aku makan satu pinggan sampai licin..Diet tak layan..Sebenarnya kira berjaya jugak tau aku buat macam tu..Bulan puasa ni je aku dah turun berat sampai 4 kilo..Semalam aku timbang..Seronok sangat..Rasa macam nak melompat tapi sedar diri aku ni mak orang..;p


8 comments:

Mommy Fara said...

Betul mahal! Saya tak bape pandang nasi beriani Johor mcm nie. Maklum, kmpg kat BP. Dah muak dgr perkataan beriani Johor. Hahahah.

Tapi sy gile dgn briyani mamak dan nasi mandy. Tak jemu smpi bile2. Np ye? Huhuhuhu.

Miszyuyu said...

wahh sedapnya!

ctpayong said...

Bismillah

Mak aiiii...air bandung soda sampai 3 jug...kamu buat bersiram sekali ke? kehkehkeh.

Lapaq pulak tengok gambaq. slanga apa pun tak tau la ni. Bantai ajelah kakCT oiiii

SoLy SoLicious said...

kambing? kite kurang makan kambing..kalo mkn cepat pening..xoxoxooxxo.....

zubect said...

bestnya nc briani,lme x mkn...tp knpe nc dye tak kaler kuning cm nc briani len????kambing????my favourite:)

ijatnuar87 said...

sdapnyer...huhuhu

maza said...

aduhh.. termasuk blog cerita ttg makanan di tghari buta.. aderkkk

kecur sudah

JM Byrani memang sedap nasinya..

relevan said...

sedap !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...