Thursday, October 27, 2011

Aktiviti Sempena Cuti Deepavali


Assalamualaikum semua..

Best sangat cuti semalamkan..Kalau boleh hari ni tak nak keje ye dak..Kenapa cuti dibagi sehari jerr..Cubalah bagi 2 hari ke..Tunggu aku jadi perdana menterilah ye..Tapi tak tahu bilalah..haha~

Semalam aktiviti aku berjalan jer..Kononnya aku dah berangan nak tidur tapi Zamri ajak temankan dia pergi Ampang pergi rumah kawan dier katanya wayering problem..Pergilah..Angkut anak dara tu sekali..Semestinyalahkan..Mana aku nak campak diorangkan..

Lepas siap jer terus aku ajak dia shopping..Nak beli barang keperluan sikit..Aku ingat nak pergi Jusco tapi Zamri ajak pergi Tesco sebab ada kupon belum guna lagi..Oklah ikut je..Isteri mithalikan..

Sampai sana jer terasa perut lapar plak padahal pagi tu aku dah makan nasi lauk sardin semalam punya..Perut aku cepat hadam gamaknya..Tu yang asyik lapar jer..Alasankan..Lepas tu anak dara pun lapar bukan aku jerr..Bagus anak aku..;p

Nasi Ayam untuk anak dara aku..

Aku makan ni jer..Taklah makan yang berat2..Itupun Zamri dah geleng2..

Aku suruh posing elok2 tak mahu..Udahnya inilah resultnya..Budget comel lettew..

Kakak sopan sikit..Waktu ni menunggu Papanya beli air..

Tak bestnya sekarang ni kan Zamri jaga makan sangat..Dietlah..Sekarang ni dia pergi gym bagai..Kononnya nak kurus..Dulu bila aku diet dia paksa aku makan..Sekarang ni aku plak yang melantak lebih..Macam ada saka..Abah aku pun takut tengok aku makan..Mana taknya satu hari lebih 5 kali makan kot..Tak agak2 langsung..

Lepas balik dari Tesco aku ajak Zamri jejak orang yang jual Takoyaki yang selalu aku beli kat carrefour tu..Dia dah tutup kedai kat carrefour..Kawan aku cakap dia bukak kat luar carrefour..Nasib baik jumpa..Terus order 2 set..Ambik ko..Makan lagi..Zamri dah tak terkata waktu ni..

Ngam2 masuk kereta jer hujan lebat plak..Anak dara pun dah tidur..Terus ajak Zamri balik..Zamri kata elok pun hujan kalau tidak tak tahu apa aku beli lagi..Balik terus ngadap tv ngan laptop..Update bloglah..Sekarang entry aku semuanya schedule punya..Tiap2 malam aku karang..Aku tak nak kacau waktu kerja..Kononnya nak jadi pekerja yang berdedikasi..;p

Itu jelah aktiviti aku sempena cuti deepavali ni..Sebelum aku lupa nak ucap "Happy Deepavali" pada semua kawan aku yang beragama Hindu..Balik kampung tu hati2..;p


7 comments:

AziE said...

Satu kenikmatan tau makan.

Fara said...

Tiba-tibat teringat Sizzling Yee Mee kat Tesco Cheras. Paling sdp pnh sy makan!

Psst! Sy pun kuaaaaaaaaat mkn!

Hiks~

KAMIHIDUP said...

cuti sekejap macam takde. :(

Siti Hajar Masri said...

k.azie:
tu yg makan jer kerjanya..

Siti Hajar Masri said...

fara:
sy pun terliur gak bila tgk..;p

Siti Hajar Masri said...

kamihidup:
kejapkan cuti..

pena rozie said...

Cuti keje mkn....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...