Tuesday, October 25, 2011

Cerita Pasal Contact Lens


Assalamualaikum semua..

Sebenarnya dah lama aku peram cerita ni..Ingat nak peram lama2 tapi tak jadi hapa pun..Ingat boleh jadi makanan..Best gak kan..

Before raya aku ada beli contact lens..Sebab utama rabun dan sebab kedua dah tentulah nak melawa time rayakan..Sengaja beli colour coklat..Gambar bawah ni waktu aku pakai lens..

Mula2 nak pakai agak susah sikit..Mata agak sepet tu yang susah sikit..Tapi sekarang ni dah terror..;p

Gambar tak dapat nak edit kat mata sajer sbb laptop adik aku tak dak  software edit gambar..

Tapi sayangnya aku sekarang dah tak pakai lens tersebut..Pernah sekali budak ofis aku spray pewangi kat tempat aku..Mungkin pewangi tu terkena lens aku terus mata aku jadi merah dan berair..Sakit woo..Cepat2 bukak..Sejak tu aku nak pakai lens terus sakit..Mungkin kena infection kot..

Aku tak serik nak pakai..Still nak pakai lagi sebab aku rabun..Cuma aku kena beli yang baru..Mungkin yang sebelum ni lens tu tak sesuai ngan haku..Cuma satu aku nak nasihat sesiapa yang nak pakai lens tu make sure jaga kebersihan lens tu..Mata aset paling penting so haruslah jaga ye..

P/S: Aku dapat update blog guna laptop adik aku, Ika..Nasib baik dia bagi pinjam..Itupun schedule post jer..Janji ada ye dak..


8 comments:

AziE said...

gambar bagi fokus kat mata la adik manis

JunAina said...

aina lagsung tak boleh nak pakai lens cam gitu. kadang2 cemburu tengok org boleh bergaya dgn lens...
power utk cermin mata 700 so hanya boleh berangan...:)

Fara said...

Sy pnh cuci lens dgn tangan yg masih pedas (walau dah cuci dgn sabun). Akibatnya, lens sy terpakse diganti sbb tiap kali pki, mata sy jdk panas. Hiks~

-Sara- said...

sy sejak preknen ni mls lak nk pki lens..kdg2 jee..tgk mood..hehekk

Ila said...

pakai contact lens ni kena rajin sikit..double rajin..hehehe

Siti Hajar Masri said...

k.azie:
x bolehlah kak..laptop adik kita x der software edit gmbr..

Siti Hajar Masri said...

junaina:
tinggi power tu..x pelah pakai speak pun lawa gakkan..;p

Nabeel Fikree said...

betul tu. minyak wangi berspray tu yang menyebabkan mata kena infection dan contact lens tersebut takleh pakai lagi. sy pun dah kena. tapi masih jugak paksa nak pakai. hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...