Monday, October 24, 2011

Mulut Orang


Assalamualaikum semua..

Hari ni nak cerita pasal mulut orang yang terlalu lazer ni..Sebab utama aku nak cerita pasal ni dah tentu tak tahan mulut lazer orang ni..

Aku memang tak faham sesetengah manusia ni tak boleh tengok kita senang..Ada jer kesalahan kita nak cari..Lepas tu nak kondem..Pakai cantik sikit ada jer cacat celanya..Walhal semua orang cakap kita cantik..Puji idak tapi komen negatif jer..

Lepas tu laki orang pun sibuk nak uruskan..Tak faham aku..Cakap bini bukan main vogue tapi laki pakai serabai..Mendidih hati dengar bila org cakap macam tu..Yang peliknya yang cakap tu janda..Maknanya?..Korang fikirlah sendiri..

Kita ni kalau ada mulut jangan cakap ikut sukahati kita..Jaga sikit hati orang..Fikir dulu sebelum cakap..Kena cakap dengan orang kaki santau dah kena santau plak..Orang ni kalau sakit hati macam2 boleh buat..Oleh itu, jagalah mulut supaya tidak bercakap benda yang menyakitkan hati orang..

Nasib baik aku ni orang yang penyabar..Sukati kaulah nak cakap hapa pun..Bagi aku orang yang suka nyibuk hal orang ni gila..Dia tak dak kerja..Sibuk nak nguruskan orang lain..Hal sendiri pun tak betul sibuk nak betulkan orang..

Pesanan masyarakat ini dibawakan khas oleh Hajar yang baik hati dan comel..(Mood perasan)..;p


3 comments:

AziE said...

Jeles kat nkau tu

Ila said...

abaikan je org mcm tu..dia takde keje lain tu..

Siti Hajar Masri said...

k.azie:
memg jelas dia jeles ngan kitakan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...