Thursday, October 6, 2011

Simpanan

Assalamualaikum semua..

Sebelum ni aku tak ada kesedaran langsung pasal simpanan..Bila dapat duit jer mesti nak habiskan jer..Tak tahu kenapa..Mungkin aku tak pernah terfikir tentang simpanan..Orang sekeliling aku selalu gak nasihatkan aku tapi masuk telinga kanan keluar telinga kiri..

Sejak akhir2 ni aku tiba2 jer dapat kesedaran tentang simpanan itu penting..Bila aku menyimpan banyak benda aku dapat beli dan boleh bagi mak abah aku duit yang banyak sikit..Automatik aku boleh ringankan beban mak & abah aku..

Sekarang ni kalau aku dapat duit dari Zamri ke atau gaji atau cheque dari nuffnang terus aku simpan..Tak ada aku berbelanja macam dulu..Dulu, aku boros sangat..Semua benda nak beli..Kalau boleh shopping complex tu aku nak beli..Alhamdulillah, sekarang tak lagi..Nak beli apa2 aku akan fikir panjang..

Nasihat aku pada yang suka boros macam aku startlah buat simpanan..Jangan belanja dulu baru nak simpan..Salah tu..Simpan dulu baru belanja..Baru betul..;p

P/S: Ada orang cakap ngan aku ASB tu haram..Betul ke?Nak tanya pendapat korang plak..



1 comment:

Pearl Kaz said...

saya mmg ada pun akaun ASB tu... tp.. emm.. adakah org kate haram sebab interest tu ke? sy pun xtau... sy pun nak tau ni.. huhuhu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...