Wednesday, November 16, 2011

Jangan Suka Mengata Orang


Assalamualaikum semua..

Dulu aku selalu kutuk orang..Especially bila orang tu asyik MC jer..Aku fikir macam sengaja sakit jer..Tapi sekarang aku dah ubah persepsi tu..

Sebab tahun ni paling banyak aku MC..Bukan sengaja tapi sememangnya sakitlah..Dulu, kononnya aku boleh tahan sakit..Tak payah MC2 pun..Kita punya badan mana boleh kita paksa2kan..Last2 ko kena balik gak sebab bila kau ada kat ofis belum tentu kau boleh buat kerja..

Teringat kisah lecturer aku dia pun suka kutuk orang suka MC..Last2 dia collapse sebab sakit pun tak pernah nak rehat..Sejak tu dia kata kalau doktor bagi MC balik jerlah..


Semalam aku MC lagi..Macam2 ubat doktor bagi..Korang tengoklah ubat aku besar mana..Yang tu antibiotik..Aku kena habiskan lorr..

Zamri siap cakap ngan aku senangnya awak dapat MC..Helllooooo aku memang sakit ok..Tu yang dapat..Tak der maknanya aku nak mintak2 MC dengan kerja yang tengah melambak sekarang ni..

Moral dari cerita aku ni janganlah suka nak ngata orang..Kan dah terkena batang hidung sendiri..Asyik MC jerr..;p



7 comments:

SoLy SoLicious said...

btol..jgn mudah kate kat org...nnti kene kat kite bru rase ha..

wantie said...

Dulu ex-manager akak pun sama, asal staff MC je dia ckp MC beli. Kami semua menci tul ngan dia. sebab tak pernah sensitive ngan org sakit.

Tapi akak, kalau sakit ambik MC wat bodo je. Dah sakit nak wat cam ne kan.

Ex-manager akak ni pulak siap suh pi wat Medical check up kalau staff dia MC lebih 15hari dalam setahun. Memang teruk tahap cipan.

Sekarang akak dah tak kerja situ. syukur company baru ni ok sesangat

shaFazie said...

btol Tue..
Sis semoga cpt sembuh k :D

Ila said...

apa nak buat.kena btg hidung sendiri kan..ehehe..semoga cepat sembuh ek

Fara said...

Sy pun mcm tu. Bila org selalu cuti sbb anak skt, sy mengata. Skg, rasakan!

AziE said...

Cukup geram bila boss tak percaya MC. Takde maknanya nak tipu2 sakit.

Miziey said...

btol.. kalau sakit, sila lah amik MC.. kalau lapar, silalah pergi McD.. eh? apdehal?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...