Tuesday, November 15, 2011

Keselamatan Di Dapur..;p


Assalamualaikum semua.. 

Kita ni kalau buat kerja kat mana2 pun kena pentingkan keselamatan..Kalau tak mesti ada accident yang tidak diingini..

Kat bawah ni salah satu keselamatan yang aku amalkan ketika di dapur..Sebelum tu nak gelak terbahak2 di persilakan..



Kejadian ni raya haji kedua yang lepas kat rumah mak aku..Tengah tumbuk cili api nak buat sambal kicap kawww punyer..Mula2 adik aku yang buat..Tetiba dia jerit rupanya cili dah terpercik kat mata dia..Menangis tak berlagulah adik aku tu..

Last2 aku cakap ngan mak aku biar aku buat tapi kita kena belajar dari kesilapan..Tak naklah jadi macam adik aku maka aku tanya mak aku speak hitam tak de ke?..Mak aku cakap lupa letak mana..Korang jangan main2 mak aku pun ada speak hitam tau..haha~Last2 aku nampak helmet atas meja..Terus aku pakai sambil tumbuk cili padi..Kreatifkan aku..Memang selamat aku buat macam ni..Tak kena pun percikan cili padi tu..

Waktu ni semua orang gelakkan haku..Gelaklah sepuasnya..Janji mata aku selamat..Kalo korang nak try ok gak..Gerenti selamat..;p





5 comments:

AziE said...

kreatif. Tapi kelakar la hajar.

Ila said...

hahaha..memang canggih betul tu...kau kreatip lah hajar

Miziey said...

hahah.. agree! safety first.. ini bijak! :D

wantie said...

kahhhh....kelakor la. helmet tu la jadi mangsa bila nak makan sambal kicap.

gadiest ❤ said...

wow.interesting idea..
nk try jg lahh =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...