Sunday, November 4, 2012

Aidiladha 2012


Assalamualaikum semua..

Raya aku sama jer macam orang lain..Wajib balik kampung..Kali ni balik Sekinchan..Hari khamis aku still kerja..Tak dapat 1/2 day pun..

Malam tu baru nak balik..Kononnya gerak malam x jemlah..Kami gerak dari rumah pukul 11pm..Tup2 sampai Kapar jem..Gerak sikit2..Zamri dah membebel dah waktu ni sebab kereta tu baru tukar clutch pad..Jalan jem takut jadi balik..So, kami berhenti..Tidur sebab memang tak larat sangat..

Dalam 15minit kami tidur ada polis datang..Mungkin ingat kami nak beromen..Tak kuasa heh..Baik balik rumah..;p

Aku x sedar pun polis datang..Zamri yang cerita kat aku esoknya..Dalam pukul 3.00am aku terjaga..Sakit badan sangat..Tengok jalan dah clear..Teruskan perjalanan..Tapi x clear pun..Jem balik..Last2 ikut jalan dalam..Sampai rumah mak dalam pukul 4.30am..Tak ku sangka Sekinchan yang ambil masa 1jam 15 minit untuk sampai jadi berjam2..Aku tak tahulah yang balik jauh dari aku ni berapa jam kat jalan..

Balik terus tidur..Buat pertama kalinya aku tak tolong mak masak..Pagi tu mandi sunat raya..Lepas makan aku terus lelap..Tak sedar pun Zamri balik dari masjid..Hampeh punya bini tak siapkan makan dia pun..Rasa ralat tapi nak buat macam maner..Kepala ting tong..

Hari raya pertama aku bantai tidur jer..So, x der gambarlah yek..

Cuma, aku sedar petang tu pun sebab mak kejutkan ajak pergi rumah nenek..Kalo tak memang aku bantai tidur jer..

Itulah istimewanya raya haji aku untuk 2012..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...