Tuesday, August 27, 2013

Iftar Reunion @ Mak Engku Steamboat & Grill


Assalamualaikum semua..

Cerita puasa hari tuh..Ex classmate sekolah menengah dulu ajak buka puasa beramai2..Kononnya reunion sekalilah..Lama dah tak jumpa diorang ni..Aku rasa bertahun jugaklah..Kami makan di Mak Engku Steamboat & Grill..Mula2 tempat sepatutnya kat Aroma Ikan Bakar..Aroma full booked..Nasib baik tak pergi..Kontraktor ofis aku cakap makanan tak berapa sedap makan kat sana sebab orang terlalu ramai..Lega..;p

Mak Engku Steamboat & Grill ni aku yang cari..Kalau suruh cari tempat makanan serah je pada aku..InsyaAllah aku permudahkan..hehe~

Aku sampai awal juga..Pagi2 lagi kami dah shopping di Alamanda, Putrajaya..Lepas tu pergi Setia City Mall, Setia Alam..Lepas shopping baru pergi ke Kuala Selangor..Dulu aku ingat tak wujud steamboat kat Kuala Selangor nih..Rupanya ada..Next time nak bawak family aku makan kat sini..Bukan sekarang sebab Zamri kena alergic yang teruk sejak akhir2 ni..Mungkin akan refer ke pakar..Dari raya kejap naik kejap surut alergic nya..

Merepek pulak aku..Pasal tu mungkin aku cerita entry lain ye..Jom layan gambar..^_^

Kita amik 2 meja jer..Tak semua yang datang..Kalau semua datang tak muat 2 meja aku rasa..Mungkin book satu kedai..

Steamboat kali ni ok jugak..Lebih kurang je aku pergi Rebus2 tuh..Banyak aku makan grill..

Anak dara aku sakan makan sebab diorang puasa..Nampak semua makanan wajib try..Macam kita kecil2 dululah..

Alamak gambar Zamri terblur plak..

Walaupun nampak sikit orangnya tapi gamat jugak kedai tu kami buat..Suara kitorang je hover..Masing2 dah lama tak jumpakan..Bila jumpa imbau kenangan sekolah dulu..

Lepas tu kami gerak ke 1 plaza..Sesi bergambar pulak..Kat kedai tu gelap nak amik gambar..Kat sini terang sikit..

Hujung pakai cap tu husband kawan aku..Yang 3 orang ni kalau bab menyakat orang nombor satu..Dari dulu sampailah sekarang..Baju putih tu dulu kurus macam yang baju hitam tu..Sekarang..Hmmm..

Eh tetiba selit gambar makan lagi..Aku malas nak edit2 lagi..Biarlah ye..Baju hitam tu adik aku yang belajar kat Sarawak tuh..Minggu depan habis cuti..Cuti sakan dia raya ni..

Bergambar depan pintu 1 plaza..Waktu ni orang tengok kitorang pun pelik..Nak kata pelancong muka macam muka jawa..Tapi jakun bergambar kat sini..haha~



Memang kecohlah bergambar dengan diorang ni..

Tahun depan kita buat lagi ye..Tempat lainlah pulak..Bosan asyik makan steamboat saja..;)

Makan kat sini ok..Harga murah sikit dari harga area lembah klang nih..Dewasa RM24.90 tak silap aku..Kanak-kanak dalam RM12 je kot..Aku pun dah lupa..Dah mengantuk nih..Esok nak pergi Kuantan, Pahang..

Dikala korang baca entry nih mungkin aku dah otw ke Kuantan..Jalan2 cari makan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...