Monday, December 16, 2013

Biar Papa Asal Bergaya


Assalamualaikum semua..


Ramai macam ni kan..Terpanggil nak buat entry ni sebab ramai di sekeliling aku berperangai macam ni..Meluat pun ada..

Ada orang tuh pakai kereta bukan buatan Malaysia pandang aku pakai kereta buatan Malaysia macam rendah sangat..Memang terasa rendah diri bila dia pandang macam tuh..Aku ingatkan aku seorang saje yang terkena rupanya ramai yang terkena..

Tapi Allah tu maha kaya..Allah nak tunjuk agaknya..Kau pakai kereta mahal tapi kau duduk kat rumah kos rendah..Aku bukan nak menghina tapi sebelum kau pandang hina kat orang muhasabah diri kau dulu..

Lebih baik kita pakai kereta biasa tapi dalam poket ada 7 ratus dari kau yang pakai kereta mewah tapi dalam poket kau hanya ada 7 ringgit..Makan bercatu bagai..

Bahagia ke hidup macam tu??

Bagi aku hidup ni biarlah bersederhana..Tak perlulah nak show off bagai..Mati pun tak bawak harta dunia ni semua..Kat dunia ni hanya pinjaman sahaja..

Ramai juga yang aku jumpa kaya tahap jutawan..Pakai shawl pun jenama fendi tapi tak pernah sombong dan pandang rendah pada orang..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...