Wednesday, May 14, 2014

Hari Terakhir Di Pangkor


 Assalamualaikum semua..

Aku tahu entry ke Pangkor tak habis lagikan..Ok aku habiskan hari ni ye..Bangun pagi memang seronok tengok pemandangan yang sangat cantik..

Kami cari sarapan..Restoran yang ada kat resort full..Jalan kaki je..Nasib baik ada gerai jual nasi lemak..Tapi jangan terkejut dengan harganya..Satu nasi lemak biasa RM3.50 ye..

Lepas breakfast kami bersiap2 nak jalan-jalan ronda Pangkor..Kami call teksi pink..Nasib kami ada ambil contact no teksi tu..Teksi caj satu trip RM80 bawak kami jalan-jalan satu Pangkor..Kami dapat yang teksi yang aircond..Ada aku dengar kalo nak aircond kena extra caj..Nasib kami dapat bukan macam tuh..

Tempat pertama persinggahan dekat Pantai Teluk Nipah..Pantai ni pasirnya lain sikit..Halus je..

Kami tak buang masa bergambar sakan kot..


Mak abah..




Bergilir-gilir ambil gambar tapi aku tetap ada..haha~


Kalau kakak aku ada dah lengkap..Waktu ni kakak aku muntah2..


Gambar family..

Lepas kami pergi sini van pink tu bawa kami pergi shopping makanan laut..Aku tak beli pun kat situ sebab sepupu aku dah pesan kalau nak shopping makanan laut baik beli kat Lumut..Murah dari kat Pangkor..

Lepas shopping kami dibawa pergi Tokong..Tokong tu pemandangannya cantik..Lepas tu ada ikan besar..Besar sangat kot..

Last sekali kami pergi Kota Belanda..Kat sini tempat bersejarah je pun..Tak ada apa sangat..Bergambar jelah kami kat sini..




Dah habis kami di hantar ke Jeti Pangkor..Time ni kami belum check out..So, yang lelaki2 patah balik ke resort check out dan bawak beg yang berduyun2 tuh..

Bagi aku trip ke Pangkor memang paling best..Sebab pergi ngan family dan tempat ni memang best dan mungkin aku akan pergi lagi..InsyaAllah..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...